Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mám rád lidi sedící kolem mne v restauraci?

Včera večer jsme se vydali na společnou večeři do polského Cieszyna s manželkou, mladší dcerou a jejím manželem, kteří přijeli k nám ze Spojených států. Zahrádka restaurace byla plná, atmosféra pokojná, naplněná radostí.

 Uvědomil jsem si, že tito lidé přišli sem, aby se společně navečeřeli, poklábosili, neboť se mají rádi a záleží jim na vztazích. Ty jsou snad nejdůležitější darem, který nám byl dán v rodině, mezi přáteli i mezi námi a Bohem. Zdálo se mi, že se cítí po tom období nesvobody opět volní, a pijí to příjemné ovzduší plnými doušky. Řekl jsem to našim u stolu, že to jsou pěkní lidé, a že je mám rád. I když jsem samozřejmě nikoho z nich neznal, tak na mně zapůsobila ta večerní letní atmosféra, vzájemné sdílení životů u jídla a nechal jsem se unést svými city. Jako řidič jsem nebyl pod vlivem žádné látky.

Pak jsem ještě v noci o tom mém vyjádření přemýšlel. Opravdu jsem je měl rád? Dokázal bych pro ně něco nezištně udělat? Dokázal bych v případě nouze, za ně dát i život. Nevím. Za ty mé blízké snad ano.

Myslíte, že se máme rádi, jako dva národy Čechů a Poláků? Jako členové různých církví, nebo coby občané naší společnosti. Existují pro mně dvě oblasti, které jsem vypozoroval v posledních dnech, nebo i měsících, jsou jako teploměr hodnoty našich vztahů, porozumění, tolerance, možná i určitého druhu lásky.

Zdá se, že během pandemie se někteří křesťané velmi změnili. Svými postoji na sociálních sítích i jinak, vytvářejí napětí, bojují proti svým bratrům a sestrám a vzbuzují nenávist a nevraživost. Slýcháváme z úst pastorů a různých učitelů nadávky, odsuzování, slova, která se nehodí citovat. V době kdy je tak potřebné, aby se jednotlivé církve semkly dohromady a vyšly do ulic s pomocí lidem potřebným, hladovým fyzicky i duchovně, tak vbíjejí mezi sebe klíny, které deformují Boží děti před Bohem i společnosti. Ježíš řekl, že je jen jedno znamení jeho učedníků a to je nezištná láska pro tento svět i mezi sebou navzájem. Není to naše správné porozumění covidové doby, problematiky očkování, ani časů, které Otec položil ve své moci. Sám jsem váhal napřed s testováním a později s možností očkování. Po prožité nemoci, následném zápalu plic na přelomu roku, se mé názory začaly měnit. Rozhodoval jsem se mezi dvěma možnostmi. Pokračovat ve své službě na ulicích mezi Romy, bezdomovci, cizinci, v návštěvách mnoho dětných rodin, ve Slezské humanitě a nechat se naočkovat, nebo zůstat doma a pečlivě zkoumat, podezřívat jiné, nedůvěřovat, plést se do oborů, kterým nerozumím a opustit službu, která mi byla svěřená Pánem Ježíšem. Volil jsem první možnost. Prožívám pokoj, zdá se, že mně Pán utvrzuje v tom, že toto je jeho cesta. Pokud zemřu do roku 2025, jak někteří "znalí křesťané" předpovídají, tak budu s Pánem. Protože jsem mu před léty odevzdal svůj život, je mým Spasitelem a Pánem, tak žádná současná vakcína mi život věčný nedokáže vzít. Ani dvě vakcíny. Za můj dlouhý život jsem přijal mnoho vakcín, a to je jeden z důvodů, proč jsem ještě stále zde. Pokud se podaří radikálním odpůrcům nabídnout tomuto světu jinou alternativu pro záchranu světa před pandemií a budou ji prezentovat s porozuměním, přesvědčením a Božím pokojem, tak se můžeme setkat, vést dialog a možná přijmout jiné východisko.

Ta druhá oblast je politická, společenská, etická a lidská. Během několika dnů, před nadcházejícími volbami si politici „vjeli do vlasů“ nebývalým způsobem. Ti, kteří se cítí ohroženi ztrátou pozic, udělají vše pro udržení své moci. Budou lhát, využívat "podpásovky", proklínat své soupeře, osočovat ze lží ty druhé, soudit, posmívat se...Zneužijí jiná etnika, národy pro své zištné cíle. Využijí všech prostředků, aby ještě utrhli, co se dá, schválili to, za co je budou chválit voliči. Chovají se jako děti na pískovišti. Dokážou se porvat kvůli maličkosti.

Jsem přesvědčen, že současná atmosféra je velmi nepříznivá, až nepřátelská vůči toleranci, pochopení, soucitu, důvěry, ano i pro kousíček lásky. Jeden český básník by šel za kousek lásky světa kraj, šel by s hlavou odkrytou a šel by bosý….

Věřím, že naší občané nebudou hledat lásku „na konci světa“. Navzdory šílenství předvolební doby a složité pocovidovy doby, přes katastrofické scénáře zůstanou spolu ve vztazích, vzájemné pomoci, ve společnosti i v církvích.

Je skvělé, že v době přírodních, nebo jiných katastrof naší lidé opravdu darují kus svého srdce k záchraně  a pomoci jiných osob. To vzbuzuje naději.

Dokonce i některé církve  prožívají obnovu, jednotu ke zmírnění nouze tohoto světa.

Další lidé pozvedají svůj zrak k tomu, který je stále zdrojem lásky, odpuštění, soucitu, ke Kristu, který tak miloval, že sám sebe dal.

I já pozvedám svůj zrak  do následujících let mého života k nebi s nadějí, vírou a láskou.

 

Autor: Tadeáš Firla | pondělí 9.8.2021 0:52 | karma článku: 10,51 | přečteno: 651x
  • Další články autora

Tadeáš Firla

Černé mraky migračního paktu nad Českem

Nedávné dějiny se opakují. Znova se vrací hledání řešení, co s těmi, kteří přicházejí do naší země. Někteří lidé tuto skutečnost berou s nadhledem a pragmaticky. Jiní s hrůzou a snahou ovlivnit jiné strachem, rozdělit národ.

22.4.2024 v 10:54 | Karma: 20,78 | Přečteno: 2543x | Diskuse| Společnost

Tadeáš Firla

Proč se vzdalujeme Bohu?

Postoje omezování přístupu k Pánu Bohu mívají nedozírné následky. Náš narušený vztah s Bohem se nutně projeví ve vztazích k jiným lidem. Začneme používat stejné falešné představy ve vztahu k naším bližním.

5.4.2024 v 17:50 | Karma: 8,01 | Přečteno: 131x | Diskuse| Osobní

Tadeáš Firla

Co je kolaborace?

Když v době druhé světové války někdo omlouval zabíjení, genocidu civilních občanů nacisty, tak se tomu říkalo kolaborace. Nedokážu pochopit vyjádření premiéra Slovenska Fica. S tím se nedokážu srovnat.

27.2.2024 v 22:39 | Karma: 25,23 | Přečteno: 501x | Diskuse| Společnost

Tadeáš Firla

"Čím hůře, tím lépe"

Tak mně toto rčení napadlo v souvislostí se situací u nás, částečně ve světě. Pro některé opravdu zlé je dobré. A taky to dokážou patřičně použít ve svůj prospěch. Využijí při tom strach a nekalé prostředky. Chci na to upozornit.

19.2.2024 v 6:05 | Karma: 14,61 | Přečteno: 379x | Diskuse| Společnost

Tadeáš Firla

Paní Schillerová je zklamaná z Ústavního soudu

Není jen zklamaná, ale bytostně nesouhlasí. Proč asi? Nebyly naplněny ambice opozice. Zdá se, že se chtěli zviditelnit, jak pečují o náš národ a utrpěli porážku. Mohla říci na ČT 24: "Pane ministře, blahopřeji vám. Je to úspěch"?

25.1.2024 v 1:39 | Karma: 28,50 | Přečteno: 773x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

  • Počet článků 133
  • Celková karma 17,16
  • Průměrná čtenost 570x
Jsem kazatelem Církve bratrské, ženatý, mám čtyři dospělé děti. Kromě mých pracovních povinností, se zajímám o otázku cizinců a o osoby na okraji společnosti.

Seznam rubrik