Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O smrti a životě

Jeden moudrý muž řekl: "Že největší umění života, je umění zemřít". Paradoxně, někdo další řekl, že:  "Když zemřu, budu opravdu žít". Taky přemýšlíte, třeba zrovna v těchto dnech o životě a trošku i o smrti? Já malinko přemýšlím. 

Téma smrti je složité a zdá se velmi tajemné. Je jen málo situací v životě, kde se lidé, kteří by o sebe ani zavadili, neznámí chtíc, nebo nechtíc setkají. Jednou z nich je pohřeb. Za svoji kazatelskou službu jsem pohřbíval mnoho desítek lidí. A dobře vím, jak většina z nás se vyhýbá těmto tématům, pohřbu, smrti. Právě rakev blízkého člověka nás konfrontuje se smrtí. Tak, jako víme, že dnes zapadne sluníčko, tak někde hluboko v duši cítíme, že nás to nemine. To je jedna z mála jistot, zde na zemi. To je špatná zpráva pro nás. Druhá špatná, je že nevíme, kdy zapadne slunce naposledy pro nás. Cítíme to, ale nemyslíme na to, oddalujeme tyto chmurné myšlenky co nejdál. Otázka zní, je nějaká dobrá zpráva, je vůbec naděje, že to všechno naše pachtění, ale i dobré věci, pěkné, které jsme prožili mělo nějaký význam? Kdo to ví? Samozřejmě odpověď je dána tím, kdo se snaží odpovídat. Čím je podmíněn? Když bude před námi stát, kdo tvrdí, že jsme hříčkou náhody, ve skutečnosti není zde naděje. Tak jak jsme se zde vyskytli, tak se ztrácíme. Když bude přednášet představitel východních kultů, tak nám přinese kousíček naděje, reinkarnací budeme žít dál, v jiném těle se budeme rodit k určité dokonalosti. Konečným cílem je stav, kdy je jednotlivec – jeho ego, včleněn do něčeho vyššího“. (Buddhisté).
„Lidé jsou uzpůsobení k tomu, aby smrt chovali v posvátné úctě, aby se jí obávali, a zároveň na ní byli zvědaví. Pokud je nám známo jsme jedinými živými tvory, kteří své mrtvé pohřbívají s péči a obřady“. Náš život je ohraničen dvěma branami. Jednou vstupujeme do života, branou smrti z něho odcházíme. Co je na druhé straně obou bran však nevíme.“
Moji osobní víru a jistotu života věčného jsem postavil na Písmu, na osobní zkušenosti s nebeským Otcem a Ježíšem Kristem a mnoha jiných podnětech, taktéž studiu mnohé odborné i duchovní literatury.
"Jsem jist, že ani smrt ani život, ani andělé ani mocnosti, ani přítomnost ani budoucnost, ani žádná moc, ani výšiny ani hlubiny, ani co jiného v celém tvorstvu nedokáže nás odloučit od lásky Boží, která je v Kristu Ježíši, našem Pánu“ (Řím. 8).
„Život, to je pro mne Kristus, a smrt je pro mne zisk. Mám-li žít v tomto těle, získám tím možnost další práce. Nevím tedy, co bych vyvolil, táhne mne to na obě strany: Toužím odejít a být s Kristem, což je jistě mnohem lepší“ (Fil. 1, 21).
Mám – li být upřímný, nemohl bych vždy vyznat, že toužím již odejít. Spíš ještě rád zůstávám se svými milými, ve službě, kterou mám rád. Přemýšlím, zda Kristus je v mém životě tak vzácný a blízký, jako v životě Pavla. Věřím však, že zůstanu – li v tomto životě ještě několik let, nebo si mně Pán zavolá k sobě, můj život věčný, který mi on daroval přetrvá navždy. Až zavřu své fysické oči naposledy a otevřu ty duchovní na novém světě, první, kterého spatřím, bude můj Pán. On za mně zaplatil tu největší cenu, on mně má rád a jistě je se mnou, až do skonání světa, až navěky. Děkuji mu za to.

Autor: Tadeáš Firla | pátek 1.11.2019 20:07 | karma článku: 7,14 | přečteno: 163x
  • Další články autora

Tadeáš Firla

Černé mraky migračního paktu nad Českem - reakce na komentáře

Můj článek otevřel cestu k mnohým komentářům. Rozhodl jsem se napsat společnou odpověď. V ní se pokouším vysvětlit mé motivace a zkušenosti z této oblasti.

24.4.2024 v 6:21 | Karma: 17,26 | Přečteno: 1259x | Diskuse| Společnost

Tadeáš Firla

Černé mraky migračního paktu nad Českem

Nedávné dějiny se opakují. Znova se vrací hledání řešení, co s těmi, kteří přicházejí do naší země. Někteří lidé tuto skutečnost berou s nadhledem a pragmaticky. Jiní s hrůzou a snahou ovlivnit jiné strachem, rozdělit národ.

22.4.2024 v 10:54 | Karma: 22,22 | Přečteno: 2845x | Diskuse| Společnost

Tadeáš Firla

Proč se vzdalujeme Bohu?

Postoje omezování přístupu k Pánu Bohu mívají nedozírné následky. Náš narušený vztah s Bohem se nutně projeví ve vztazích k jiným lidem. Začneme používat stejné falešné představy ve vztahu k naším bližním.

5.4.2024 v 17:50 | Karma: 8,41 | Přečteno: 136x | Diskuse| Osobní

Tadeáš Firla

Co je kolaborace?

Když v době druhé světové války někdo omlouval zabíjení, genocidu civilních občanů nacisty, tak se tomu říkalo kolaborace. Nedokážu pochopit vyjádření premiéra Slovenska Fica. S tím se nedokážu srovnat.

27.2.2024 v 22:39 | Karma: 25,24 | Přečteno: 507x | Diskuse| Společnost

Tadeáš Firla

"Čím hůře, tím lépe"

Tak mně toto rčení napadlo v souvislostí se situací u nás, částečně ve světě. Pro některé opravdu zlé je dobré. A taky to dokážou patřičně použít ve svůj prospěch. Využijí při tom strach a nekalé prostředky. Chci na to upozornit.

19.2.2024 v 6:05 | Karma: 14,61 | Přečteno: 380x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 134
  • Celková karma 17,55
  • Průměrná čtenost 566x
Jsem kazatelem Církve bratrské, ženatý, mám čtyři dospělé děti. Kromě mých pracovních povinností, se zajímám o otázku cizinců a o osoby na okraji společnosti.

Seznam rubrik