Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LU

"Ani si to neuvědomujeme, jak se historie opakuje. I dnes náš národ může podat ruku některým. Okolnosti jsou jiné, ale podobné, Stále teče krev, utíkají, aby zachránili holý život."

Počas 2.svetovej vojny pred fašizmom z Poľska utieklo desaťtisíce poľských kresťanov. Irán aj keď v ekonomických problémoch prijal všetkých kresťanov. Iránci vybudovali utečenecké tábory, v ktorých sa všemožne snažili vyjsť v ústrety migrantom, dokonca do táborov objednávali zo zahraničia aj bravčové (vepřové) mäso.

V Iráne podnes žije poľská kresťanská menšina, ktorá si vybrala za svoju vlasť Irán.

1 0
možnosti
IK

A ta polská křesťanská komunita ničí mešity, napadá íránské ženy, které jsou oblečeny podle své tradice, odmítá respektovat íránské zákony?

7 1
možnosti
LV

Za to, co teď napíšu, budu za islamofoba a primitiva, ale nešť.

Píšete, že by sirotky z Lesbosu měl přijmout stát a že není možné je přijímat soukromě. Promiňte, ale vždycky, když slyším tenhle argument (což je docela často, kupodivu), tak rostu. Co není možné? Proč to není možné? Já jsem právě naopak bytostně přesvědčen, že to možné je, že tomu absolutně nic nebrání. Tedy kromě Vaší neochoty zajít tak daleko a jednoho či dva sirotky prostě přijmout k sobě domů. Ano, Vy byste je přijal, ale někde v pohraničí, na druhém konci republiky, hodně daleko, aby Vám nenarušili Vaši sociální bublinu. Vy budete za chlapáka, ale ať se starají jiní.

Prý celý západní svět přijímal naše emigranty po desetitisících. To je pravda, ale nikoliv argument. Já jsem nikoho nevyháněl,naopak s komanči jsem si užil svoje. Nikomu nic nedlužím, a mám-li potřebu někomu něco vracet, pak těm, kteří mi pomohli, nikoliv těm, kteří utekli. Ti ať to vrací těm, kteří pomohli jim.

Píšete, že nepřijetí sirotků, o kterých vlastně vůbec nic nevíme, je projev nezodpovědnosti a nedostatku sebevědomí. I v tom se lišíme. Podle mne je to právě projev maximální zodpovědnosti. Zodpovědnosti k tomu, co nám tu zůstalo po předcích, k tomu, co jsme k tomu přidali a ještě přidáme my a k tomu, co pak celé předáme našim dětem. Součástí sebevědomí je i hrdost (neplést s pýchou), a myslím, že máme na co být hrdí.

Ergo závěrem: Rozumím Vašim pohnutkám sirotkům pomoci a rozhodně nejsem z těch, kteří Vám posprejují barák hákovými kříži, když si domů pár sirotků vezmete. Ale nenuťte mě, abych se na tom podílel, byť zprostředkovaně, prostřednictvím daní, které platím. Když dovolíte, raději připlatím na péči o mého nemocného tátu, z mého pohledu si to prostě zaslouží víc. Nebo Vám to přijde jako neodpovědné a málo sebevědomé?

15 0
možnosti
ZH

Nepochybně jste v depresi z nouze, že sotva stačíte na pomoc sám sobě a rodině. To není nic nepochopitelného. Ale přeložme si váš požadavek. Co jste si zaplatil, to dostanete. Věřte mi, že to bude vždycky mnohem méně, než v systému solidarity. Já bych do takového systému na zkoušku ponořil ty, co tvrdí, že nikomu nic nedluží. Dlužíme celý život mnoha nezištným lidem, o nichž se ani nedoslechneme. Ale chápu, že jste v nouzi, pak nemůžete myslet na druhé.

2 4
možnosti
OF

Píšete rozumně. Já si myslím, že se hlavně bojíme. Nejsme tak špatní.V Polsku sice nějaká farnost přijala Syřany a ti pak prchli do Německa, ale přijat nějaké migranty

bychom mohli. Já bych jim přímo s ubytováním nabídl i práci, výuku češtiny a

kde by souhlasil , že přijme práci a bude se učit česky, toho bych přijal. Tím by se umlčely nepřejícné hlasy. Ženy a děti bych přijal bez nějakých podmínek.

Něco bychom opravdu měli udělat.

3 4
možnosti
IK

Jste slepý, nebo hloupý? Nevidíte, jak dopadají obyvatelé v zemích, kteří se rozhodli pomáhat a přijímat migranty? Počínaje Francií, přes Německo až po Švédsko?

Nestačí vám Chanov, Luník, Máj? Potřebujete pořádné no go zóny a víc zočineckýchh gangů, abyste měl pocit, že jste skutečný světoobčan?

10 0
možnosti
ZZ

já jim nic nedlužím, a nedal jsem nikomu právo rozhodovat za mě, o koho se mám starat a o koho ne, lidí je na světě přebytek a to sebou přináší a bude přinášet problémy. Jsem přesvědčen, že za ten hraný soucit a veřejně proklamované lidumilství, vás budoucí generace proklejí, bratře.

10 5
možnosti
Foto

Vy jste součástí kterého lidstva, bratře?

1 3
možnosti
Foto

Přečetl jsem si Váš dnešní článek a vrátil se k tomu, na který odkazujete. Vydržel jsem i tu diskusi pod ním, která je opravdu výživná.

Chci Vám napsat, že si Vás vážím. Vašich postojů i činů. V obecné poloze proti sobě - když vše osekáme - stojí láska a nenávist. Celý svět na založen na tom, že vždy, když se jeden z těchto dvou faktorů začne tak nějak navyšovat, tak se to stane i s tím druhým. Ve strašné válce v minulém století se vedle neskutečných věcí nenávisti objevovaly i neskutečné činy lásky.

Je třeba, aby v době, kdy (jak vidíme z diskuse) stoupá hladina nenávisti vůči všemu, z čeho máme jako společnost strach, z cizího atd. se objevovaly i hlasy, které tomu budou čelit rozumem a odvahou říkat to, co je proti tomuto mainstreamu. Že v tomto případě je přijetí několika desítek dětí to nejmenší, co můžeme dělat. Ukázat, že jsme společností humanitní, jež bude konat i v této situaci. Protože se klidně může stát, že možná ne my, ale naše děti budou nuceny migrovat a hledat místo k životu. A někdo jim může připomenout činy jejich otců.

Karma, bratře ve víře. R^

10 6
možnosti
Foto

R^VR^ Sv. Augustin napsal, že ve skutečnosti se z nás nestávají věřící tím, že máme nějaké zvyky se modlit, slavit a klanět se, že konáme obřady a pouti, zapalujeme svíce a padáme na tvář před oltáři nebo posvátnými obrazy. Napsal, že láska jediná je tím znamením, které odlišuje syny Boží od synů ďábla.

2 1
možnosti
Foto

Chtěla bych Vám dodat sílu v tom tu čelit vpravdě primitivům:-). Ale použiji ráda jijich vlastní slova...přijmout pár primitivních lidí sem do diskuze určité zvládnete ale: Jejich přijetím si zkomplikujete možnost pro příště odmítnout, když už jich bude moc...v tuto chvíli tu máte jednoho co prosazuje druhého a dva plusovače:)...A co hrozí? ...:))) právéže vůbec nic, když je tu chtít nebudete. A rázně je smažete....protože oni sami ví, proč se něco nechce:)) Čili nebojte se zcela svobodně primitivy nechtít. Smažete je...protože oni to dobře chápou:))

7 4
možnosti
Foto

No ještě, že nejste ten kdo rozhoduje o tom kdo tu bude žít a kdo ne. To by to tady vypadalo.

Pokud se budeme bavit o sirotcích na Lesbosu tak mám ten dojem, že nám byli nabídnuti tací co jim prý bylo 17 let a víc. To mi jako děti moc nepřijde.

A rozhodně mi nepřijde, že jsme ustrašení, nebo malomyslní když tyto nechceme přijmout.

A docela by mě zajímalo jaké asi vzdělání mají tyto děti když se už několik let poflakují v utečeneckých táborech.

12 3
možnosti
ZH

Oběť není viník. Co asi tak mohou dělat se s vým vzděláním v utečeneckém táboře? Pokud tam nějaká nenáviděná neziskovka nepřiveze školu, tak viditelně vůbec nic. Říct o dětech v jejich situaci, že se poflakují, to ukazuje řádnou míru pohrdání člověkem. Jistě mimo vlastní maličkost.

2 3
možnosti
FL

1 Předně bych vám doporučil články pana Popovského:

https://popovsky.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=742515

Problémy jsou kvůli tomu, že přistěhovalci z primitivních zemí jsou sami primitivní a s tím je spojena vyšší kriminalita a závislost na sociálním systému. Máme málo problémů s našili Romy? Máme dost peněz pro naše důchodce, pro zdravotníky, pro učitele ... ?

2 Přijmout pár primitivních lidí bychom zvládli, ale: Jejich přijetím si zkomplikujeme možnost pro příště odmítnout, když už jich bude moc. A co hrozí - viz články pana Popovského. Je na tom něco k nepochopení?

18 2
možnosti
ZH

Primitivní země? Jak se taková věc naměří? To někdo primitivně vyřkne něco rasistického a hnedle tu máme primitivy, černé opice z Afriky a staletí "objektivního" otroctví. To někdo řekne, že židé v Německu jsou primitivní rasa a kazí německou krev a ejhle máme tu holokaust. Můžete to vaše primitivní země vysvětlit? Nerad bych nabyl dojmu, že slovo primitivní má nabádat k rasistickému kolektivnímu uvažování na základě jednostranných pohledů.

4 5
možnosti
Foto

R^VR^ Děkuji za hluboká lidská slova.

Někdy si kladu otázku, nakolik si lidé v Evropě (nebo tehdejším takzvaně "civilizovaném světě") sami zavinili vlastní lhostejností, sobectvím a netečností druhou světovou válku a všechny její hrůzy včetně holocaustu .

6 8
možnosti
  • Počet článků 134
  • Celková karma 17,68
  • Průměrná čtenost 566x
Jsem kazatelem Církve bratrské, ženatý, mám čtyři dospělé děti. Kromě mých pracovních povinností, se zajímám o otázku cizinců a o osoby na okraji společnosti.

Seznam rubrik